Kesemua Movie Melayu yang terdapat di blog ini adalah diambil dari laman web YouTube.com dan beberapa channel lain. Sekiranya anda ingin menonton Movie Melayu yang dihimpunkan di sini dengan kualiti dan penyampaian yang lebih baik, sila dapatkan CD/DVD original di kedai berhampiran anda.

Movie Melayu Online: Longkai (2013)


Movie Melayu Online: Longkai (2013)



Sinopsis Filem Longkai (2013)

Mengisahkan tentang geng-geng longkai (tonto) yang sering berebut untuk mendapatkan bisnes.
Eddie dan Bada merupakan pasangan adik beradik longkai. Mereka berdua akan menghantar kenderaan yang ditarik mereka ke bengkel Rimau, seorang wanita berjiwa besi. Dalam diam-diam Rimau menaruh hati pada Bada.

Mojo dan Bayam merupakan musuh tradisi Eddie dan Bada. Mojo lebih rela mati dari bekerjasama dengan mereka. Namun adik perempuannya, Soraya sengaja menempah bahaya kerana dia dan Eddie bercinta senyap-senyap.

Zarina, seorang wanita misteri sering mengunjungi bengkel Rimau.Kehadiran Zarina banyak mengubah hubungan Eddie dan Bada membuatkan Rimau mengesyaki apakah sebab sebenarnya Zarina muncul. Kemesraan Zarina dan Bada juga mengundang cemburu Rimau. Mojo pula semakin geram kerana segala projek jahatnya akan dipatahkan oleh geng Eddie.

Mojo mahu balas dendam dan meminta bantuan Naga, taiko terkenal. Towtruck Eddie dilanyak habis-habisan.Adakah Eddie terselamat? Siapakah Zarina sebenarnya?

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Movie Melayu Online - Terkini