Kesemua Movie Melayu yang terdapat di blog ini adalah diambil dari laman web YouTube.com dan beberapa channel lain. Sekiranya anda ingin menonton Movie Melayu yang dihimpunkan di sini dengan kualiti dan penyampaian yang lebih baik, sila dapatkan CD/DVD original di kedai berhampiran anda.

Movie Melayu Online: Awan Dania The Movie (2013)


Movie Melayu Online: Awan Dania The Movie (2013)




Sinopsis Awan Dania The Movie (2013)

Dania ialah seorang gadis tomboy yang bekerja sebagai pramugari di beberapa syarikat penerbangan Walaupun begitu, Dania berjaya menonjolkan sifat kesopanan dan lemah lembut seorang wanita menerusi kerjayanya sebagai seorang pramugari.

Dania (Scha Al-Yahya) masih lagi bekerja sebagai pramugari dan berkhidmat dibawah sebuah syarikat penerbangn, iaitu FireFly. Sekiranya di dalam drama sebelum ini Dania pernah ada pesaing dalam merebut hati Benjy (Jihan Miskin), manakala untuk versi filem pula Dania telah berjumpa dengan seorang lagi pesaing baru iaitu Tania (Elly Mazlein).


Di dalam versi filem ini, Dania akan bersaing dengan Tania untuk merebut gelaran ‘krew kabin terbaik’ dan demi merebut gelaran tersebut kedua-dua pramugari ini akan cuba berusaha untuk memikat hati Rusdi Ramli (Remy).

Namun begitu, dalam masa yang sama Dania telah meminta pertolongan daripada Benjy dan menyuruh jejaka tersebut menyamar sebagai kekasihnya semata-mata untuk membuatkan Remy cemburu. Akan tetapi, segala perancangan tersebut menjadi bertambah rumit dan peperangan antara Dania serta Tania menjadi semakin kritikal.





No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Movie Melayu Online - Terkini